Yeni Mezun Anketi

Sayın Yeni Mezunumuz,

Bölümümüzde verilen eğitimin daha da iyileştirilmesi, ulusal ve uluslar arası eğitim standartlarına uygunluğunun belgelenmesi amacıyla akreditasyon çalışmaları yürütülmekte olup siz mezunlarımızdan gelecek bilgiler büyük önem taşımaktadır. Anketi değerlendirerek, yapacağınız katkılar için şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla,
Prof. Dr. Mualla YALÇINKAYA
Bölüm Başkanı  


* Gerekli


ALDIĞINIZ EĞİTİMİN SAĞLADIĞI KATKILAR

Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. (PÇ-1)











Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi (PÇ-2):

BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları: Birleşmiş Milletler tarafından tanımlanmış 17 hedeften mühendislik mesleği ve uygulamalarıyla ilgili olanlar.












Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; gerçekçi kısıtlar (*) altında, önceden belirlenmiş ihtiyaçları karşılamak üzere karmaşık sistemler, süreçler, cihazlar veya ürünler tasarlama becerisi. (PÇ-3)

(*) Tasarımın niteliğine göre, sağlık, güvenlik, yaşam boyu maliyet, net sıfır karbon, kaynakların kullanımı, sosyal, kültürel ve çevre etkileri gibi faktörler. 












Teknik ve Araçların Kullanımı (PÇ-4)

Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi







Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. (PÇ-5)


























Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi (PÇ-6)

Mühendislik uygulamalarının, BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirliğe, ve çevreye etkilerini değerlendirebilme becerisi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (PÇ-6)

BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları: Birleşmiş Milletler tarafından tanımlanmış 17 hedeften mühendislik mesleği ve uygulamalarıyla ilgili olanlar.












Etik Davranış (PÇ-7)

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik meslek ilkeleri (*) hakkında bilgi; etnik köken, cinsiyet, yaş ve fiziksel farklılık gibi konularda çeşitliliği kapsayıcı olma ve tarafsız davranma konularında farkındalık. (PÇ-7)

Mühendislik Meslek İlkeleri*: Mühendislik uygulamalarında kullanılan yerel ve küresel standardlar, normlar, kurallar, kavramlar, prensipler, vb.












Bireysel ve Takım Çalışması (PÇ-8)

Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda yüz yüze ya da uzaktan ya da karma (yüz yüze ve uzaktan) ortamlarda takım üyesi ya da lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. (PÇ-8)

















Sözlü ve Yazılı İletişim (PÇ-9)

Dinleyicilerin ya da okuyucuların kültürel, lisan ve öğrenme farklılıklarını da dikkate alarak, karmaşık mühendislik konularında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (PÇ-9)












Proje Yönetimi (PÇ-10)

Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. (PÇ-10)












Yaşam Boyu Öğrenme (PÇ-11)

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olarak, bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilme becerisi. (PÇ-11)





















Kariyer Planlamasına Yönelik Bölümden Aldığınız Danışmanlık Hizmeti