Soru : Akademik takvime nereden bakabilirim?
Cevap: KTÜ web sayfamızdaki Akademik Takvim linkinden ulaşabilirsiniz.
Soru : Üniversiteniz Tanıtım Sunumu var mı?
Cevap : Evet, buradan ulaşabilirsiniz.
Soru : Üniversitenize yeni kayıt için gereken bilgileri nereden öğrenebilirim?
Cevap : KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın web sayfasındaki Duyurular kısmından öğrenebilirsiniz.
Soru : Kayıt için şahsen başvuru gerekli mi ?
Cevap : ÖSYM sonucunda Üniversitemize Kayıt hakkı kazanan öğrenciler kayıt işlemlerini bizzat veya e-devlet yoluyla interaktif olarak yapabilirler.
Soru : E-devlet yoluyla interaktif olarak kayıt yaptım. Üniversiteye herhangi bir belge getirmem gerekiyor mu?
Cevap : E-devlet üzerinden yapılan Elektronik kayıt (E-Kayıt) işlemi kesin kayıt olup; bu kayıt işlemini yapan öğrencilerin ayrıca Üniversiteye gelmelerine ve herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.
Soru : E-devlet yoluyla interaktif olarak kayıt yaptım. Üniversiteye kayıt durumunu ve öğrenci numarasını nasıl öğrenebilirim?
Cevap : Üniversiteye kayıt durumunu ve öğrenci numarasını yeni kayıt duyurusunda belirtilen linkten öğrenebilirsiniz.
Soru : Her programa E-devlet üzerinden yapılan Elektronik kayıt (E-Kayıt) işlemi yapılıyor mu?
Cevap : Evet
Soru : Yeni kayıtlar için nereden bilgi alabilirim?
Cevap : Kayıtlarla ilgili duyuru için KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın web sayfasındaki Duyurular kısmına bakabilirsiniz. Ayrıca Üniversitemiz internet sitesinin ana sayfasında da (www.ktu.edu.tr) duyuru yayınlanmaktadır.
Soru : Ders kaydı yapmak zorunda mıyız?
Cevap : Akademik takvimde belirtildiği süre içerisinde ders kaydınızı yapmak ve ekleme çıkarma süresi içinde aldığınız dersleri danışmanınıza onaylatmak zorundasınız.
Soru : Üst sınıflardan ders alabilir miyim ?
Cevap : Bulunduğunuz sınıfın üst sınıfından ders alamazsınız.
Soru: Bir yarıyılda en fazla kaç saat ders alabilirim?
Cevap : Bir yarıyıldaki azami ders yükü, azami öğrenim sürelerinin son yılında bulunanlar ile tüm dersleri aldığında o yarıyılın sonunda mezun olabilecek öğrenciler hariç, 40 saati aşamaz.
Soru: 1.80 not barajı nedir?
Cevap : Dördüncü yarıyılın sonunda genel ağırlıklı not ortalaması 1,80?in altında olan lisans öğrencileri üst yarıyıllardan ders alamazlar. Bu durumdaki öğrenciler başarısız oldukları derslerden tekrar alarak genel not ortalamalarını en az 1,80?e yükseltmek zorundadır.
Soru: 1.00 not barajı nedir?
Cevap : İkinci yarıyılın sonunda genel ağırlıklı not ortalaması 1,00?ın altında olan önlisans öğrencileri üçüncü ve dördüncü yarıyıllardan ders alamazlar. Bu şartı sağlayamayan önlisans öğrencileri başarısız oldukları alt yarıyıl derslerini tekrar ederler.
Soru : Ödemem gereken katkı payını veya öğrenim ücretini nereden öğrenebilirim?
Cevap : KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın web sayfasındaki Duyurular kısmından öğrenebilirsiniz.
Soru : İkinci bir Üniversitede okuyorum. Katkı payı ödemem gerekiyor mu?
Cevap : Bir Yükseköğretim programına kayıtlı iken ikinci bir Yükseköğretim programına (çift anadal programı hariç olmak üzere) kayıt yapılması halinde ikinci yükseköğretim programına ait öğrenci katkı payları, öğrencilerin kendileri tarafından karşılanır.
Soru : Merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçiş yapmak istiyorum , ne yapmalıyım ? Başvuru süresi ve zamanını nereden öğrenebilirim?
Cevap: Akademik Takvim'de belirtilen süre içerisinde başvuru koşulları ve tarihleri KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın web sayfasındak duyurular kısmında ilan edilmektedir.
Soru : Yatay geçiş hakkında bilgi verir misiniz?
Cevap : Yatay geçiş başvuru koşulları ve tarihleri KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın web sayfasındak duyurular kısmında ilan edilmektedir.
Soru : Dikey geçiş öğrencilerinin intibakı nasıl yapılıyor?
Cevap : DGS ile kayıt olan , transkript ve ders içeriklerini ÖİDB ?ye veren öğrencilerin değerlendirmesi Bölüm Başkanlıklarının uyum komisyonlarınca yapılmaktadır.
Soru : DGS ile kayıt oldum. Hangi sınıftan öğrenimime başlayacağım?
Cevap : Uyum komisyonlarınca muaf olunan derslere göre öğrencilerin başlayacağı sınıf belirlenmektedir.
Soru : Öğrenci değişimi hakkında nereden bilgi alabiliriz?
Cevap : Üniversitemizin Dış İlişkiler ofisinden bilgi alabilirsiniz.
Soru : Farabi veya Erasmus eğitiminde aldığım dersleri nasıl saydırabilirim?
Cevap : Dış İlişkiler Ofisi ve ilgili Öğrenci İşleri büronuzla görüşünüz.
Soru : Yönetmeliklerle ilgili bilgiyi nereden aalabilirim?
Cevap : KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın web sayfasındaki Yönetmelikler bölümüne bakabilirsiniz.
Soru : Üniversitemizde hangi not değerlendirme sistemi uygulanmaktadır?
Cevap : KTÜ Senatosu başarı notlarının değerlendirilmesinde öğrenci sayısının 10 ?u geçtiği derslerde bağıl değerlendirme sistemi ve öğrenci sayısının 10?un altında olduğu derslerde ise mutlak değerlendirme sisteminin uygulanmasını karar altına almıştır.
Soru : Bağıl Değerlendirme Sistemi ile ilgili Senato Esaları hakkında nereden bilgi alabilirim?
Cevap : KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın web sayfasındaki Senato Esasları- İlkeleri kısmındaki KTÜ Ön Lisans ve Lisans Programlarında Başarı Notunun Değerlendirilmesine Dair Senato Tarafından Belirlenen Usul ve Esaslar linkinden bilgi alabilrsiniz.
Soru : Bağıl değerlendirmede hesaplama nasıl yapılıyor?
Cevap : Bağıl değerlendirmede not hesaplaması Yönetmelik ve Senato Esaslarına uygun olarak yapılmaktadır. Örnek hesaplamayı görmek için tıklayınız.
Soru : Bütünleme Sınavına kaç dersten girebilirim?
Cevap : Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait tüm derslerden bütünleme sınavına girebilirler.
Soru : Bütünleme Sınavına girme koşulu nedir?
Cevap : Bütünleme sınavına girebilmek için; sınavların yapılacağı eğitim-öğretim yılında ilgili derslere yazılım yapmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur.
Soru : Bütünleme sınavının not değerlendirmesi nasıl yapılır?
Cevap : Bütünleme sınavında 100 üzerinden en az 45 puan almak zorunludur. Ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir. Öğrenciler, bütünleme sınavında DC harf notu aldıkları derslerden, yarıyıl not ortalamasına göre başarılı veya başarısız sayılır.
Soru : Mezuniyet Sınavına kaç dersten girebilirim?
Cevap : 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından önce Üniversitemize kayıt olan öğrenciler 3 dersten ve sonrası kayıt olanlar ise 1 dersten mezuniyet sınavına girebilirler.
Soru : Mezuniyet sınavı not değerlendirmesi nasıl yapılmaktadır?
Cevap : Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için 100 üzerinden en az 50 puan almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin ilgili dönemdeki harfli başarı notu yerine geçer ancak dönem ortalamasına katılmaz. Ayrıca Yarıyıl içi çalışmalar da değerlendirmeye katılmaz. Mezuniyet sınavında alınan notlar mutlak değerlendirme sistemine göre değerlendirilir. Buna göre öğrenciler, mezuniyet sınavında DC harf notu (başarı notu 50-59) aldıkları derslerden, dersin alındığı yarıyıl not ortalaması 2.00 ve üzerinde ise başarılı altında ise başarısız sayılırlar.
Soru : Sınav sonuçlarına itirazı nereye yapabilirim?
Cevap : Akademik Takvimde belirlene süreler içinde ilgili Bölüm Başkanlığınıza başvurunuzu yapabilirsiniz.
Soru: Vize notlarımı göremiyorum?
Cevap: Notunuz dersi veren hocanız tarafından girildikten sonra onayının yapılması gerekiyor. Onaylanmayan notlar öğrenci tarafından görünmez.
Soru : Öğrenci Belgemi nereden alabilirim?
Cevap :KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı?ndaki belge ofisinden alabilirsiniz. Ayrıca Yükseköğretim Kurulu'nun yürüttüğü Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında öğrenci belgesi e-devlet şifresiyle https://www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden alınabilmektedir.
Soru : Öğrenci Bilgi Sistemi?ne giriş şifremi unuttum . Yeni şifreyi nasıl alabilirim?
Cevap : KTÜ Bilgi Yönetim Sisteminde bulunan Öğrenci kısmındaki şifremi unuttum linkine tıklayınız. Bilgileri doldurduğunuzda yeni şifreniz sistemde kayıtlı cep telefonunuza sms olarak gelecektir.
Soru : Mezuniyet Belgesini nereden alabilirim?
Cevap : KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı?ndaki Öğrenci İşleri Bürosuna başvurunuz.Ayrıca Yükseköğretim Kurulu'nun yürüttüğü Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında öğrenci belgesi e-devlet şifresiyle https://www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden alınabilmektedir.
Soru : Diplomamı almadım ,nereden alabilirim?
Cevap : KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı?ndaki Diploma Bürosuna başvurunuz.
Soru : Diplomamı kaybettim, yenisi için ne yapmalıyım ?
Cevap : Diplomasını kaybedenlere bir defaya mahsus olmak üzere diploma düzenlenmektedir. Bunun için gazeteye kayıp ilanı veriniz. Gazete, nüfus cüzdanı fotokopisi ekli dilekçenizle KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı?ndaki Diploma Bürosuna başvurunuz.
Soru : Diplomamı postayla alabilir miyim ?
Cevap : Diplomanızı kargo ile tarafınıza gönderilmektedir. https://www.ktu.edu.tr/mezun adresinden başvuru yapabilirsiniz.
Soru : Mezuniyet transkiptimi nereden alabilirim?
Cevap : Mezuniyet transkriptini ilk kez alacaklar KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı?ndaki Belge Ofisine başvuracaklardır. Kaybedenler ise öğrenci işleri bürosuna başvuracaklardır.Ayrıca Yükseköğretim Kurulu'nun yürüttüğü Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında öğrenci belgesi e-devlet şifresiyle https://www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden alınabilmektedir.
Soru : Diploma Ekini nereden alabilirim?
Cevap : 2006 yılından sonra mezun olan öğrencilerimiz Diploma Ekini KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı?ndaki Diploma Bürosundan alabilirler.
Soru : Mezuniyet bilgilerimi e devlet (YÖKSİS mezun sistemide) göremiyorum. Ne yapmalıyım?
Cevap : Mezun öğrencilerimizden T.C. Vatandaşlık numarası sistemde olmayan öğrencilerin bilgileri YÖKSİS Mezun Sistemine gönderilememektedir. Mezun öğrencilerimiz YÖKSİS Mezun Sisteminde yer alıp almadığını edevlet şifreleriyle den kontrol edebilirler. Bilgileri olmayanların Karadeniz Teknik Üniversitesi Mezun Bilgi Sisteminde yer alan Yeni Üyelik linkinden üye olmaları halinde YÖKSİS Mezun Sistemine aktarımı sağlanacaktır.https://www.turkiye.gov.tr
Soru : Pedagojik Formasyon Sertifika bilgilerimiz E-devlette gösteriliyor mu?
Cevap : Pedagojik formasyon sertifika bilgileriniz Üniversitemiz tarafından Yükseköğretim Bilgi Sistemi (YOKSİS) veritabanına işlenmektedir. Öğretmenlik başvurularınızda MEB sertifika bilginizi bu sistem (YOKSİS) üzerinden sorgulamaktadır. Başvuru esnasında Sertifika bilginizin YÖKSİS'te olmadığına dair bir uyarı alıyorsanız oidb@ktu.edu.tr adresine eposta göndererek bilgi vermeniz halinde gerekli kontroller yapılacaktır. E-devlet üzerinden mezuniyet bilginizi sorguladığınız gibi sertifika bilginizi görebileceğiniz herhangi bir ekran yoktur. Ancak ilgili kurumlar bu bilgiyi YÖKSİS üzerinden sorgulayabilmektedir. Bazı kurumlar ise formasyon belgenizin aslının ibraz edlmesini istemektedirler.
Soru : KYK Bursları, KYK Kredileri hakkında nereden bilgi alabilirim ?
Cevap : Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından verilmekte olan öğrenim kredisi ve burslarla ilgili bilgilere kurumun internet sitesinden ulaşabilrsiniz.
Soru : Harç iadesi için nereye başvurabilirim?
Cevap : Harç iadesi için Form dilekçe ve banka dekontu ile KTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı?ndaki Öğrenci İşleri Bürosuna başvurunuz.
Soru : Programların En Küçük ve En Büyük Puanları Listesi (Taban Puanlar) nereden görebilirim?
Cevap : Programların En Küçük ve En Büyük Puanları Listesi (Taban Puanlar) listesini görmek için tıklayınız.
Soru :Cep telefonumu nasıl güncelleyebilirim?
Cevap:Öğrenci İşleri Daire Başkanlığındaki İlgili Öğrenci İşlerini arayarak veya BYS üzerinden güncelleme yapabilirsiniz.
Soru : Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) Hesaplanması nasıl yapılıyor?
Cevap : Genel Not Ortalamasının (AGNO) Hesaplanması: Bir öğrencinin ilk yarıyıldan /yıldan itibaren aldığı tüm derslerin ?4? üzerinden notları bu derslere ait kredi saatleriyle ayrı ayrı çarpılır. Elde edilen sonuçlar toplanır ve tüm derslerin kredi saatleri toplamına bölünür. Sonuç, virgülden sonra iki hane yürütülerek yuvarlatılır. Bu sonuç AGNO olarak tanımlanır.
Soru : Genel Not Ortalamasının (AGNO) 100'lük sistemdeki karşığı nasıl belirleniyor?
Cevap : Üniversitemiz Senatosunun 11.07.2014 gün ve 259 sayılı kararı ile 4?lü sistemdeki notların 100?lük sistemdeki karşılıkların belirlenmesinde Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının oluşturduğu dönüşüm tablosu kullanılmasına karar verilmiştir.
Soru : Öğrenci eposta şifremi bilmiyorum - unuttum . Nasıl erişebilirim?
Cevap : Öğrencilere verilen ogr.ktu.edu.tr uzantılı eposta adresinin şifresi bys.ktu.edu.tr linkinde bulunan Mail Şifre Değiştirme kısmından belirlenmektedir. Şifre belirlerken 8 karakter uzunluğunda olmasına ve şifrede en az 1 sayı , en az 1 büyük harf ve en az 1 küçük harf bulunmasına dikkat ediniz.
Soru : Kampüs kartımı nereden alabilirim?
Cevap: Kampüs kartı için https://kampuskart.ktu.edu.tr/User/Login bu linkten başvuru yapmanız gerekmektedir. Tc kimlik numaranız ve bys şifreniz ile giriş yapacaksınız.
Soru: Kampüs kart sistemi için kullanım klavuzana nereden ulaşabilirim?
Cevap: https://www.ktu.edu.tr/dosyalar/kampuskart_a6da6.pdf adresinden kullanım klavuzunu indirebilirsiniz.
Soru: Kampüs kart başvurusu yaparken sorun yaşadım ne yapmalıyım?
Cevap: kartligecis@ktu.edu.tr adresine bilgi veriniz.
Soru : Kampüs kartımı kaybettim ne yapmalıyım?
Cevap : Kampüs kartı için https://kampuskart.ktu.edu.tr/User/Login adresinden başvuru yapmanız gerekmektedir.
Soru : İlişik kesme işlemi nasıl yapabilirim?
Cevap: bys.ktu.edu.tr sistemindeki 'İlişik Kesme' sekmesinden yapabilirsiniz.İlişik kesme işlemi Öğrenci İşleri tarafından onaylandıktan sonra tamamlanacaktır.