haberler

17 Ağustos Marmara Depreminde Yaşamını Yitirenler Anısına Kaçkar Dağı Zirve Tırmanışı gerçekleştirildi.

Üniversitemiz Sivil Savunma Arama Kurtarma Dağda Arama Kurtarma Ekibi olarak 10-11 Ağustos 2024 tarihleri arasında Kaçkar Dağı zirve etkinliği başarı ile yapıldı.
  10 Ağustos 2024 Cumartesi günü sabah 09.00’da araç ile Trabzon’dan hareket edip, kendi güvenliğimiz için faaliyet ve isim listesini bölge asayişinden sorumlu Çamlıhemşin Jandarma Karakoluna bilgi verip, öğle saatlerinde Ayder yaylasından geçerek,  Yukarı Kavron Yaylasına aracımızı bırakıp intikale başladık. Kamp yerimiz olan Mezovit yaylasına akşamüzeri 16:40’da varmış olup, 2950 rakıma çadırlarımızı kurduk.
   Hava sisli olmasından dolayı akşam yemeklerimizi çadırlarımızda yedikten sonra, Kaçkar Dağına çıkmak için erken kalkmamız gerekiyordu. 02:30’da alarmlarımızı kurup kalkmak üzere istirahate geçtik. 11 Ağustos Pazar günü 03:00’te Zirve için yürüyüşümüz kontrollü bir şekilde başladı. Zemin ıslak ve çarşak zemin üzerinde uzun bir sürü devam etti. Gün ağarmak üzereyken, dağın eteklerinden küçük buzulun önünde dikey olarak  yükselerek kapı bölgesine sorunsuz geldik. İkinci bölüm olan kapı ve 3932 rakıma tırmanışımız yer yer %60 -%80 dikey açı ile öğle saatlerinde hedefimize ulaştık.
   Bir süre dinlendikten sonra inişin tehlikeli olduğu bilincinde olmamıza rağmen çok riskli kayalıklardan geçerek 14:30 civarı çadır bölgemize sorunsuz ulaşmış olmanın sevinci ile bir birimizi tebrik ettik. Ufak bir atıştırma yemek çay molasından sonra çadırlarımız toplayıp dönüşe geçtik. Akşam 17 civarı aracı bıraktığımız yukarı kavron yaylasına varmıştık. Dönüşümüzde Çamlıhemşin Jandarma Karakoluna bilgi verip, yolumuza devam ettik. Faaliyetimizi evde başlayıp evde bitirmiş olduk.