Anket Sonuçlarına Göre Yapılan İyileştirmeler
- İç paydaş geri bildirim anketleri "Eğitimim süresince kişisel gelişimim için mentörlük / koçluk ve akademik danışmanlık olanaklarını yeterli buluyorum." sorusuna yönelik gelen olumsuz geri bildirim için, Üniversitemiz 2025-2026 eğitim-öğretim yılı akademik takvimdeki periyoda göre 29 Eylül-03 Ekim 2025 tarihleri arasında Fakültemiz Akademik Danışmanlık Günleri planlandı, öğrencilere iletişim araçları üzerinden duyurular yapıldı ve mezuniyet öncesi eğitim koordinatörleri dönem sekreterleri tarafından TIP BYS MEDU sistemi üzerinden kayıtlar kontrol edilerek öğrencilerin akademik danışmanlarıyla buluşması sağlandı.
- "Fakültemizin araç giriş ve otopark düzenlemelerinden memnunum." sorusuna yönelik olumsuz geri bildirim sonucunda Anabilim Dalı başkanlıklarından gönderilen listeler Dekanlık biriminde toplanarak kontrolleri sağlanmıştır. Araç güvenlik kamerası ile otopark giriş ve çıkışları kayıt altına alınmıştır.
- "Yönetim, çalışanların motivasyonu konusunda duyarlıdır." sorusuna yönelik olumsuz geri bildirim sonucunda Kalite güvence sisteminde idari personel buluşmaları periyodu belirlenmiş, bayramlaşma merasimleri ve İdari personel kahvaltısı yapılmaya başlanmıştır.
- Kurumsal web sitesi güncelleme anketi sonucunda Fakültemize ait kurumsal web sitesini kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve bilgiye erişimi kolaylaştırmak için kurumsal web sitesi güncellemesi yapılmıştır.
- Kurumsal web sitesi güncelleme anketi sonucuna göre ingilizce dil seçeneği aktif hale getirilmiştir.
- Kurumsal web sitesi güncelleme anketi sonucuna göre slaydır ve görsellerde sade tasarımlar üzerinden yürütülmesi kararı alınmıştır.
Dış Paydaştan Alınan Geri Bildirimler Sonucunda Yapılan İyileştirmeler
Dış paydaşlarımızdan gelen görüş, öneri ve talepler doğrultusunda;
- Birim Danışma Kurulu üyeleri ile Fakültemiz bünyesinde yapılmasına karar verilen seçmeli staj dersleri olarak;
- Dünya Mutfakları (Dönem 4 ve dönem 5 öğrencileri)
- Horon (Dönem 4 ve dönem 5 öğrencileri)
- Desen (Dönem 4 ve dönem 5 öğrencileri)
- Sulu boya (Dönem 4 ve dönem 5 öğrencileri) dersleri açılmıştır.
- Birim Danışma Kurulu üyeleri Tıp Fakültesi öğrencilerinin derslerinin zenginleştirilmesi, sağlık alanında ve alan dışındaki sektör temsilcilerinin derse katılımının arttırılması doğrultusunda;
- Meslek Örgütü Temsilcisi / İl Sağlık Müdürlüğü Temsilcisi / Kamu Kurumu Temsilcisinin katıldığı Dönem 6 öğrencilerine yönelik Halk Sağlığı Bölümü tarafından derslere sektör temsilcilerinin katılımı sağlanmıştır.
İç Paydaştan Alınan Geri Bildirimler Sonucunda Yapılan İyileştirmeler
İç paydaşlarımızdan gelen görüş, öneri ve talepler doğrultusunda;
- "Fakültemizin tuvalet vb. ortak alanlarının kirliliği" hakkında olumsuz geri bildirim sonucunda temizlik personeli ile toplantı yapılarak, fakülte ortak alan ve tuvaletlerin temizliği için personelin genel alanlar temizlik planları güncellendi. Emekli olan temizlik personeli yerine destek personeli alınarak eksiklik giderildi.
- Alınan geri bildirimler sonucunda öğrencilerin dijital erişebilirlikleri açısından web sayfası üzerinden ders içeriklerinin onaylı ve imzalı olarak ulaşabilirliği sağlandı.
- Güvenlik önlemleri açısından öğrenci bloğu giriş ve çıkış kapıları kartlı sisteme geçirilmiştir.
- Afet ve acil durumlara yönelik alınacak önlemler için saha gözlemi yapılarak raporlanmış ve tespit edilen yangın dolaplarındaki bez hortumlar yenileri ile değiştirilmiştir.
- Sivil savunma çalışmaları kapsamından acil durum kat tahliye planları daha görünür hale getirilerek pleksi çerçeve yaptırılmış Dekanlık ve eğitim katlarına asılmıştır.
- Kurum aidiyet duygusu ve kurum kültürü geliştirilmesine yönelik Anabilim Dalında uzmanlık eğitimini tamamlayan Uzman Doktorlara Dekanlık tarafından plaket takdim edilmeye başlanmıştır.
Öğrenci ve Öğrenci Kalite Komisyonundan Gelen İyileştirmeler
Öğrencilerden gelen sözlü geri bildirimler doğrultusunda;
- "Fakültemizin tuvalet vb. ortak alanlarının kirliliği" hakkında olumsuz geri bildirim sonucunda temizlik personeli ile toplantı yapılarak, fakülte ortak alan ve tuvaletlerin temizliği için personelin genel alanlar temizlik planları güncellendi. Emekli olan temizlik personeli yerine destek personeli alınarak eksiklik giderildi.
- 30 Eylül 2025 tarihinde Aydın İnal amfisinde öğrenci dayanışması ve eğitime katkıyı arttırma amacıyla "Dekan ve Öğrenci Kahve Sohbeti" etkinliği gerçekleştirildi.
- Soru sınav kitapçıklarının boyutu büyültüldü.
Kurul ve Komisyonlarımızdan Gelen İyileştirmeler
Kurul / Komisyon toplantılarında alınan kararlar doğrultusunda;
- Mezuniyet Sonrası Eğitim Komisyonu kararı ile kurumumuzda görev yapan araştırma görevlilerinin demografik özelliklerini, asistanlık eğitim süreçlerine ilişkin deneyimlerini ve görüşlerini değerlendirmek amacıyla asistanlara yönelik "Asistanlık Süreci Anket" uygulamasına geçilmiştir.
- 2025-2026 eğitim-öğretim yılı itibariyle öğrenci yoklama listelerinin Tıp Bys Medu sistemi üzerinden alınmasına başlandı.
- 2025-2026 eğitim-öğretim dönemi itibariyle tüm sınıflardaki çoktan seçmeli sınavlarda soru iptali durumunda değerlendirme ağırlıklandırma yöntemi ile toplam puanın geçerli soru sayısına bölünmesi ile hesaplanma sistemine geçilmiştir.
- Dönem 6 öğrencilerine "İleri Kardiyak Yaşam Desteği Becerilerini Simülasyon Tabanlı Öğrenme" yöntemiyle gerçekçi ve kontrollü bir ortamda uygulamalı olarak geliştirilmesi sağlanmıştır.
- TÜBİTAK 2209/A programlarına başvurmak isteyen öğrenciler için Whatsapp grubu kurularak dönem temsilcileri tarafından öğrencilere duyurular yapılmış, öğrenciler ile ilgili danışman öğretim üyeleri eşleştirilmiştir.
- Cerrahi Tıp Bilimlerine bağlı Anabilim Dallarının mezuniyet sonrası teorik derslerinin ameliyathane ve benzeri özel birimlerde gerçekleştirilmesine karar verilmiştir.
TEPDAD Geri Bildirim Raporundan Gelen İyileştirmeler
Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) tarafından gelen görüş, öneri ve talepler doğrultusunda;
- TEPDAD tarafından kurum ziyaretinde 8. Örgütlenme, Yürütme ve Yönetim başlığı altında hastane ile dekanlık görev sorumlulukları belirlenmesi kapsamında; Tıp Fakültesi ile Farabi Hastanesi arasında işbirliği protokolü imzalanmıştır.
- TEPDAD tarafından kurum ziyaretinde sağlık kurumları dışında yerel yönetimler, sosyal hizmetler gibi farklı kurumlarla işbirliği yapılması konusunda yıl içerisinde Petre Shotadze Tbilisi Medical Academy ile Üniversitemiz arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında üniversitemize gelen öğrenciler, 4-22 Ağustos 2025 tarihleri arasında Fakültemizde stajlarını gerçekleştirdi.
Birim Kalite Komisyonu Toplantı Sonuçlarına Göre Yapılan İyileştirmeler
Birim Kalite Komisyonu toplantılarında alınan kararlar doğrultusunda;
- Kurumsal web sitesi güncelleme anketi sonucunda Fakültemize ait kurumsal web sitesini kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve bilgiye erişimi kolaylaştırmak için kurumsal web sitesi güncellemesi yapılmıştır.
- Eğitim alanında kurulan uluslararası iş birlikleri sayısını artırmak amacıyla Nahçıvan Devlet Üniversitesi ve Petre Shotadze Tblisi Medical Academy ile KTÜ arasında imzalanan protokol ile eğitim ve araştırma alanlarında iş birliği sağlanmış ve öğrenciler yaz stajlarını Fakültemizde tamamlamışlardır.
- University of Illinois Chicago (ABD) ile KTÜ arasında Erasmus+KA171 protokolü imzalanarak yükseköğretim personelinin değişim hareketliliği sağlanmıştır.
- Engelsiz üniversite, engelsiz bayrak, engelsiz program nişanı, engelli dostu, sıfır atık, yeşil kampüs ve çevrecilik ödülü sayısı kapsamında Mekanda Erişim (Turuncu Bayrak) için Fakültenin ıslak hacimler, tuvaletleri engelli erişimine açılacak şekilde alt yapıları yenilenerek kullanıma sunulmuştur.
- KTÜ Tıp Fakültesi'nde sunulan hizmetlere ilişkin görüşlerin ve önerilerin alınmasına yönelik Dilek ve Şikayet Formu revize edilmiş ve Dilek ve Şikayet Kutuları eskisi ile değiştirilerek daha görünür hale getirilmiştir.